Monday 3 December 2012


BAHAGIAN C
Tulis empat nilai yang dapat kamu peroleh daripada petikan di bawah. Panjang jawapan kamu hendaklah tidak lebih daripada 40 patah perkataan. Tulis jawapan kamu dalam satu perenggan.

Chong       : Raja, apakah yang kamu bawa itu?                  Raja                   : Bekal dari rumah. Ibu saya menyediakan  
                    capati pagi tadi. Awak hendak rasa?
Chong       : Boleh juga. Rajin awak bawa bekal hari ini. 
                   Awak tidak bawa wang sakukah ?
Raja          : Sebenarnya, ayah saya beri wang saku seperti
                    biasa tetapi saya memasukkan ke dalam
                    tabung. Lagi pun, emak saya menyediakan
                   capati. Awak pun bolehlah makan bersama-
                   sama.
Chong       : Terima kasih, Raja. Awak memang sahabat 
                    yang baik.
Raja          : Dengan demikian, saya boleh membantu ibu
                    dan bapa saya berjimat semasa berbelanja.
Chong       : Betul kata kamu itu.
             Mereka pun makan bersama-sama capati
             yang dibawa oleh Raja itu.





0 comments:

Post a Comment

 
Design Downloaded from Free Blogger Templates | Free Website Templates